Isnin, 28 Mei 2007

Nikmat Sehat Dengan Gaya Hidup Organik

Amalan budaya organik adalah suatu amalan kehidupan baru yang semakin mendapat perhatian masyarakat negara ini. Budaya organik adalah amalan pemakanan organik dalam diet seharian anda.

Amalan pemakanan organik bukan sahaja bermanfaat untuk memulihara kesihatan fizikal agar sentiasa sehat, cantik, dan menawan secara zahirnya, tetapi juga kesihatan dalaman merangkumi kesihatan mental dan rohani.

Bapa perubatan, Hippocrates pernah berkata, "Alam semula jadi ialah asas perubatan, sementara doktor hanya sebagai pembantu dalam proses penyembuhan." Beliau turut menjelaskan bahawa "...ubat yang terbaik sebenarnya adalah makanan..."

Namun, makanan terperoses yang dihidangkan pada hari ini sering dicemari oleh bahan-bahan yang boleh menjejaskan kesihatan. Misalnya penggunaan bahan pengawet, pewarna tiruan dan aditif makanan selain dari kandungan gula dan garam berlebihan.

Tahukah anda, makanan organik adalah makanan yang dihasil dan diuruskan secara organik tanpa melibatkan sebarang bahan kimia dan racun perosak. Amalan pertanian organik tidak menggunakan baja sintetik sepertimana lazimnya. Tumbuhan membesar secara semulajadi. Pembajaan pula menggunakan baja dari bahan-bahan organik yang diproses secara organik. Ia turut tidak melibatkan teknik pengubahsuaian genetik

Cabaran utama dalam amalan diet organik adalah kesukaran mendapatkan bekalan hasil pertanian organik secara mudah, murah dan berterusan. Namun kini terdapat satu rumusan Makanan Pendietan Berformula dari sumber organik.

Royal Bio~Organic Shape Up adalah makanan pendietan berformula yang kaya dengan kandungan fiber dan dilengkapi vitamin dan zat galian, prebiotik dan essential amino acid. Royal Bio~Organic adalah suatu rumusan diet yang lengkap dan sesuai untuk semua peringkat usia.

Kini anda mampu mengecapi nikmat kesihatan optimum hanya dengan 2 gelas sehari.
Amalkan gaya hidup organik.

Mulakan sekarang juga!!!

Tiada ulasan: